Passionate about data!

Passionate about data!

Voor ons is dit niet zomaar een slogan, maar de rode draad die door onze ontwikkeling als organisatie loopt. Met een sterke focus op data- en informatiemanagement zien wij onze organisatie als een totaalplaatje van diverse diensten, die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Red Data heeft in korte tijd haar aanbod uitgebreid om als one-stop-DATA-shop voor haar klanten te fungeren. Hieronder leest u meer over onze aanpak, onze dienstverlening, onze ambities en waar u als klant op kunt rekenen.

Kernwaarden

  • Eigenaarschap tonen
  • In balans zijn
  • Passie voor het vak
  • Ontwikkelen van kennis en ervaring
  • Innovaties delen.

about-red-data

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?

Red Data heeft een breed portfolio aan diensten en oplossingen om de beschikbaarheid c.q. kwaliteit van data te garanderen, deze data (automatisch) te verrijken, en op een intelligente manier informatie uit (big) data te halen. Dit zorgt ervoor dat organisaties kunnen (blijven) vertrouwen op hun data door deze te controleren, schonen en valideren. De kerncompetenties bestaan uit:

  1. Data Management
  2. Business Intelligence
  3. Search
  4. Big Data

De benodigde expertise implementeert Red Data op flexibele wijze o.b.v. consultancy opdrachten, op projectbasis en/of middels het detacheren van specialisten. Deze ervaringen vormen een basis voor de eigen innovatieve informatiediensten van Red Data zoals:

  1. SoDa (Social Media Mood Measuring Tool)
  2. De Datawasstraat
  3. Virtual Private Search

Intelligente oplossingen bestaande uit een combinatie van onze producten en diensten waarmee u heel gericht (social media) data kunt verzamelen over doelgroepen c.q. onderwerpen. Deze data wordt vervolgens geautomatiseerd verwerkt tot informatie en rapportages waarmee u bijvoorbeeld verkoopkansen kunt creëren, uw marketingbeleid kunt aanpassen of uw veiligheidsbeleid kan bijsturen.

‘Wat we doen, doen we goed’

Met onze expertises richten we ons op:

  • Het gecontroleerd uitvoeren van datamigraties;
  • Het verbeteren van de datakwaliteit;
  • Het verbeteren en combineren van data;
  • Het inrichten van de Business Intelligence-architectuur.

 

Missie

De missie van Red Data is als volgt: ‘Het ontzorgen en inspireren van organisaties om hun succes te vergroten’. Red Data investeert in mensen, technologieën en partnerships om op deze manier de klanten optimaal van dienst te zijn.

Visie

Wij geloven in het creëren van een informatieplatform voor klanten en medewerkers. Met de inzet van onze oplossingen en kennis willen we dan ook het gebruik en de creatie van informatie stimuleren. Dit doen we door het optimaal inzetten van de aanwezige ICT-capaciteit en de nadruk te leggen op gebruikersinteractie en businessanalyse. Business ownership van ICT en het centraal stellen van de toepassing zijn hierbij de sleutels tot succes. Zowel voor het efficiënt organiseren van beheervraagstukken als voor het realiseren van nieuwe projecten en innovatie.